Destination Sigtuna logo
  • Hem
  • Nyheter
  • Bildbank
  • Kontaktpersoner
  • Till destinationsigtuna.se

Pressmeddelanden

Alla år
Alla månaderJanuariFebruariMarsAprilMajJuniJuliAugustiSeptemberOktoberNovemberDecember
Alla ämnen

Nyhetstyper
Senaste nyheternaNyheterPressmeddelandenBloggposter
Om Destination Sigtuna
Destination Sigtunas uppdrag är att marknadsföra och utveckla besöksnäringen i Sigtuna för att locka fler besökare till destinationen och därmed stärka dess attraktionskraft. Sigtuna är Sverige fjärde största hotelldestination räknat i antalet gästnätter och destinationen omfattar Arlanda, Märsta, Rosersberg, och Sigtuna stad. Besöksnäringen i Sigtuna är en viktig basnäring och 2019 låg omsättningen på 43,6 miljarder kronor. Destination Sigtuna företräder destinationens besöksnäring och marknadsför Sigtuna som ett attraktivt besöksmål 365 dagar om året och driver utvecklingsfrågor i samverkan med kommunen och näringslivet. Bolaget bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala privata företagare. Bolaget driver bland annat Sveriges första hållbarhetsnätverk för hotell- och mötesanläggningar, ett hotellnätverk och Frukostklubben. Destination Sigtuna projektleder även evenemangen Sigtuna Litteraturfestival, Sigtuna Julmarknad och Sigtuna Möte. För mer information, besök www.destinationsigtuna.se
Kontaktpersoner
Subscribe to RSS
Nyheter
Pressmeddelanden
Bloggposter
Notified logoPowered by Notified