2010-12-31 07:07Pressmeddelande

Snart den första. Vad blir ditt löfte? Lova och Vinn!

Årets första dag lanserar Sigtuna sitt nya varumärke. Det är dagen då Sigtuna går från Äldst till Först. Den första är också en dag att tänka nytt och lova något för framtiden. Vi har våra nyårslöften klara. Vad blir ditt? Lova och vinn.

Gå in på Sigtuna på Facebook, bli fan, skriv in ditt löfte senast 24.00 den 1/1-11 och du tävlar om VIP Service vid din nästa resa, goda middagar och handgjord choklad.

Här är några av våra löften:

Jag skall ta fram alla skelett ur garderoben.

Anders Wikström, arkeolog och chef för Sigtuna Museum, som glädjer sig åt att Sigtuna kommun investerar i nytt arkiv åt de 120 000 st arkelogiska fyndposter, 15 ton djurben och över 1000 gravar som idagsläget grävts fram ut Sigtunas svarta jord

 

I will sleep in my own bed more!

Julian Stubbs, internationell varumärkesstrateg och mannen bakom både Stockholms och Sigtunas nya varumärken, med över 160 resdagar utanför Sverige under 2010. 2011 blir året att starta ett nytt företag med bas i Sverige och maximera resdagarna till 100 per år. 'Borta bra, men hemma bäst... sort of thing.'

 

Jag ska prioritera och göra det som är betydelsefullt först.

Kicki Björklund, vd Sigtunahem 

 

Jag lovar att göra Arlanda bredare;

inte bara en flygplats utan ett nav för affärer, kultur och upplevelser. Dessutom lovar jag att titta lite närmare på husannonser i Sigtuna… Kerstin Lindberg Göransson, Flygplatsdirektör, Stockholm Arlanda Airport

 

Fler löften och information om Sigtunas nya varumärke hittar du på: www.destinationsigtuna.se


Om Destination Sigtuna

Destination Sigtunas uppdrag är att marknadsföra och utveckla besöksnäringen i Sigtuna för att locka fler besökare till destinationen och därmed stärka dess attraktionskraft. Sigtuna är Sverige fjärde största hotelldestination räknat i antalet gästnätter och destinationen omfattar Arlanda, Märsta, Rosersberg, och Sigtuna stad. Besöksnäringen i Sigtuna är en viktig basnäring och 2019 låg omsättningen på 43,6 miljarder kronor. Destination Sigtuna företräder destinationens besöksnäring och marknadsför Sigtuna som ett attraktivt besöksmål 365 dagar om året och driver utvecklingsfrågor i samverkan med kommunen och näringslivet. Bolaget bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala privata företagare. Bolaget driver bland annat Sveriges första hållbarhetsnätverk för hotell- och mötesanläggningar, ett hotellnätverk och Frukostklubben. Destination Sigtuna projektleder även evenemangen Sigtuna Litteraturfestival, Sigtuna Julmarknad och Sigtuna Möte. För mer information, besök www.destinationsigtuna.se