Med start den 17 maj kommer Destination Sigtuna att uppmärksamma 15 stycken eldsjälar inom kommunen. Först ut är KristerJohansson från Wenngarns bageri följt av Emma Simu från Ungdomens hus i Märsta.
-Ett sätt för oss att marknadsföra Sigtuna är att synliggöra en del av de många personer som bidrar till utveckling och tillväxt i denna expansiva kommun. Känslan som förmedlas i våra filmer hoppas vi lockar fler att upptäcka Sigtuna kommun som besöksdestination, säger Eva Camél Fuglseth, vd på Destination Sigtuna.
Gemensamt för eldsjälarna är att de är samarbetspartners till Destination Sigtuna och att de har en stor kärlek och passion för platsen och verksamheten de verkar i.
Destination Sigtuna har stora förhoppningar om att filmerna ska sprida stolthet och skapa ännu fler ambassadörer runt om i kommunen.
-Jag tror att många blir inspirerade och stolta av att vi i våra filmer visar mångfalden, både genom att lyfta fram olika verksamheter men också genom att trycka på den geografiska bredden i vår kommun – från Sigtuna stad och Wenngarns slott till Steninge, AirportCity och Märsta, säger Eva Camél Fuglseth.
Övriga eldsjälar som kommer att lyftas fram under hösten är bland andra tatueraren Mikael Warg, Ludvig Harryzon från Sigtuna Sport och uteliv, Åsa Taube från Steninge slott, Antonio Gumussoy från Valvet Cafe & Bistro, och Joakim Landen från Rosersbergs Slottshotell. Se bilder nedan på kommande profilerna.
Filmerna publiceras löpande på www.destinationsigtuna.se samt kortare versioner på Facebook och Instagram
Se första filmen här
För mer information, kontakta:
Eva Camél Fuglseth
Vd Destination Sigtuna
073-910 92 90
eva.camel-fuglseth@sigtuna.se
Destination Sigtunas uppdrag är att marknadsföra och utveckla besöksnäringen i Sigtuna för att locka fler besökare till destinationen och därmed stärka dess attraktionskraft. Sigtuna är Sverige fjärde största hotelldestination räknat i antalet gästnätter och destinationen omfattar Arlanda, Märsta, Rosersberg, och Sigtuna stad. Besöksnäringen i Sigtuna är en viktig basnäring och 2019 låg omsättningen på 43,6 miljarder kronor. Destination Sigtuna företräder destinationens besöksnäring och marknadsför Sigtuna som ett attraktivt besöksmål 365 dagar om året och driver utvecklingsfrågor i samverkan med kommunen och näringslivet. Bolaget bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala privata företagare. Bolaget driver bland annat Sveriges första hållbarhetsnätverk för hotell- och mötesanläggningar, ett hotellnätverk och Frukostklubben. Destination Sigtuna projektleder även evenemangen Sigtuna Litteraturfestival, Sigtuna Julmarknad och Sigtuna Möte. För mer information, besök www.destinationsigtuna.se