2008-03-13 11:07Pressmeddelande

Sigtuna värd för SAS Masters 2008 – i år igen!

- Sigtunas sju golfbanor fortsätter samarbetet För andra året i rad står Sigtuna värd för Skandinaviens största golftävling SAS Masters 2008. Och efter tävlingarna fortsätter festen. Sigtuna Turism bjuder in 120 000 besökare till golffest. I dagarna tre firas Masters med After Golf i Sigtuna stad och Sigtunas omkringliggande banor bjuder på generösa erbjudanden. Sommarens största evenemang står Arlandastad Golf värd för. Den 14-17 augusti välkomnar kommunen SAS Masters 2008 och Sigtuna stad bjuder in till After Golf-festligheter i dagarna tre med en öppen stad, mat och musik. År 2007 slogs publikrekord med 120 000 besökare till tävlingen. – Vi är otroligt glada över att få tillbaka tävlingen i år igen, vi ser det som ett kvitto på ett gott samarbete, säger Camilla Zedendahl, vd för Sigtuna Turism AB. Vi satsar på att få Mastersbesökarna att stanna lite längre och att passa på att spela själva. Vårt stora utbud av sex kringliggande banor – allt inom 15 minuter från Mastersbanan, är imponerande. Dessutom har vi 3000 bäddar att erbjuda för dem som vill skämma bort sig lite extra. Under TUR-mässan lottas Mastersbiljetter och greenfee-checkar till Sigtunas omkringliggande golfbanor ut. I samband med SAS Masters ger Sigtunas golfbanor och hotell särskilda erbjudanden vilka presenteras på www.sigtunagolf.se – hemsidan som nu även finns komplett på engelska. Nätverkssamarbetet Sigtuna Golf samordnas av Sigtuna Turism AB. Där ingår: Arlandastad Golf, Bodaholm Golf, Kyssinge Golf, Sigtunabygdens Golfklubb, Skepptuna Golfklubb, Tjusta Golfklubb och Vassunda Golfklubb. För mer information och bilder: Camilla Zedendahl, vd Sigtuna Turism AB, mobil 0709-906 973, e-post: camilla.zedendahl@sigtuna.se Sofia Hiller, pressansvarig Sigtuna Turism AB, mobil 073-640 16 20, e-post: sofia.hiller@sigtuna.se


Om Destination Sigtuna

Destination Sigtunas uppdrag är att marknadsföra och utveckla besöksnäringen i Sigtuna för att locka fler besökare till destinationen och därmed stärka dess attraktionskraft. Sigtuna är Sverige fjärde största hotelldestination räknat i antalet gästnätter och destinationen omfattar Arlanda, Märsta, Rosersberg, och Sigtuna stad. Besöksnäringen i Sigtuna är en viktig basnäring och 2019 låg omsättningen på 43,6 miljarder kronor. Destination Sigtuna företräder destinationens besöksnäring och marknadsför Sigtuna som ett attraktivt besöksmål 365 dagar om året och driver utvecklingsfrågor i samverkan med kommunen och näringslivet. Bolaget bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala privata företagare. Bolaget driver bland annat Sveriges första hållbarhetsnätverk för hotell- och mötesanläggningar, ett hotellnätverk och Frukostklubben. Destination Sigtuna projektleder även evenemangen Sigtuna Litteraturfestival, Sigtuna Julmarknad och Sigtuna Möte. För mer information, besök www.destinationsigtuna.se