2010-03-24 07:27Pressmeddelande

Sigtuna Turism satsar på egen bröllopbloggare

Sigtuna Turism F02:60

Hela Sverige tycks ha blivit smittade av den stora bröllopsfebern. Nu presenterar Sigtuna sitt stora utbud av bröllopsmöjligheter på TUR-mässan i Göteborg den 25 till 28 mars.


- Att Sigtuna fick en bröllopsbloggare, Rebecca Lindgren, alldeles lagom till yran var bara så perfekt att vi var tvungna att göra plats åt henne på www.sigtunaturism.se. Hon skriver allt ifrån om ringens historia till den underbaraste smekmånaden, och hon delar även gärna med sig av sina egna erfarenheter, säger Camilla Zedendahl, vd för Sigtuna Turism AB.

På hemsidan utökas informationen kring vad Sigtuna har att erbjuda i bröllopstider. Här finns möjligheten att sikta mot stjärnorna i flygledartornet eller skåla i Champagne på Arlanda VIP Service. Ett annat populärt val är att vigas i det lilla rådhuset beläget mitt i Sigtuna stad. Är man ute efter kunglig glans finns Rosersbergs slotts kapell till förfogande - det enda kungliga slottet som erbjuder övernattning. För den som letar kyrkor finns ett stort utbud, några redan från 1100-talet.
En ny länk, under Fest & Bröllop, har skapats för att hjälpa alla bröllopspar i sin planering vad det gäller blommor, tårtor, klädsel och hår.


Presskontakt Sigtuna Turism:
Sofia Hiller, mobil: 073 -640 16 20, e-post: sofia.hiller@sigtunaturism.se


Om Destination Sigtuna

Destination Sigtunas uppdrag är att marknadsföra och utveckla besöksnäringen i Sigtuna för att locka fler besökare till destinationen och därmed stärka dess attraktionskraft. Sigtuna är Sverige fjärde största hotelldestination räknat i antalet gästnätter och destinationen omfattar Arlanda, Märsta, Rosersberg, och Sigtuna stad. Besöksnäringen i Sigtuna är en viktig basnäring och 2019 låg omsättningen på 43,6 miljarder kronor. Destination Sigtuna företräder destinationens besöksnäring och marknadsför Sigtuna som ett attraktivt besöksmål 365 dagar om året och driver utvecklingsfrågor i samverkan med kommunen och näringslivet. Bolaget bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala privata företagare. Bolaget driver bland annat Sveriges första hållbarhetsnätverk för hotell- och mötesanläggningar, ett hotellnätverk och Frukostklubben. Destination Sigtuna projektleder även evenemangen Sigtuna Litteraturfestival, Sigtuna Julmarknad och Sigtuna Möte. För mer information, besök www.destinationsigtuna.se