2010-06-09 15:05Pressmeddelande

Sigtuna Golf Tour bjuder på ProAm-plats i vinstpott

Den 3 till 11 juli bjuder Sigtuna Golfs sju klubbar in till årets häftigaste tävling: Sigtuna Golf Tour 2010. Ett stenkast ifrån Arlanda låter sig Sigtuna inspireras av olika platser i världen under dagarna sju. Prispotten är fylld av resor till Turkiet, Mauritius, USA och Waterloo. Även helikoptertur, ribbåtsfärd och golf över trädgränsen står på spel. Spela en dag eller alla. De som spelar minst tre dagar är med i utlottningen av en ProAm-plats på Nordea Scandinavian Masters 2010.

Få områden är så golfbanetäta som runt Sigtuna. Här finns sju golfklubbar med 171 hål inom 17 minuter från Arlanda flygplats. Kombinera skogs- och parkbanor, linksinspirerade banor med mästerskapsbanor under en vecka på Sigtuna Golf Tour 3-11 juli. Med 3 000 bäddar inom räckhåll finns oändliga varianter av golfpaket under såväl tävlingen, som under hela golfsäsongen. Mer information hittar du på www.sigtunagolf.se.

Tävlingsveckan i korthet:

3 juli – ”I vikingars fotspår” - spel på Sigtunabygdens Golfklubb. Pris: Ribbåtstur för tolv personer på Mälaren.

4 juli – ”4th of July” - spel på Vassunda Golfklubb. Pris: Resa till USA.

5 juli - ”Midnight Sun Golf”- spel på Bodaholm Golf. Pris: Resa till Kiruna och golfweekend för två på Björklidens Högfjällshotell.

6 juli – ”Mauritius Scramble” - spel på Arlandastad Golf. Pris: Vistelse på Mauritius

7 juli – ”Mot högre höjder” - spel på Tjusta Golfklubb. Pris: Helikopterflygning över Stockholm

8 juli – ”Turkish Delight” - spel på Skepptuna Golfklubb. Pris: Golfresa till Turkiet.

9 juli – ”The winner takes it all” - spel på Kyssinge Golf. Pris: Golfweekend i Waterloo. Avslutningsfest samt utlottning av the Grand prize: ProAm-plats på Nordea Masters 2010.

10-11 juni – halv greenfee på alla sju banor för samtliga tävlingsdeltagare.

Presskontakt:

Camilla Zedendahl, vd för Sigtuna Turism, mob: 070-990 69 73, camilla.zedendahl@sigtunaturism.se

Per Karlsson, vd för Arlandastad Golf, mob: 070-951 99 22, per@arlandastadgolf.se