2013-11-07 12:15Pressmeddelande

Sigtuna bjuder på en femte julmarknad

I år utökas de traditionella julmarknaderna i Sigtuna stad med en femte marknadsdag den 22 december.  Den femte julmarknaden kommer att ha fokus på mat, dryck och allt som hör till det dukade julbordet.

De traditionella fyra julmarknaderna i Sigtuna stad kommer i år att utökas med en femte marknadsdag. Marknaden den 22 december bjuder på torghandel med det mesta som hör hemma på det traditionella julbordet. Som till exempel lax, ostar, korvar, karameller och mycket mera.

Anledningen till att det i år blir en femte marknadsdag är att den fjärde marknaden i år går av stapeln den 15 december och då är det långt kvar till julafton. De ordinarie julmarknaderna sker 24 november, 1 december, 8 december och 15 december samt en extra bara för i år: 22 december.

Julmarknad i Sigtuna stad

I över femtio år har de traditionella julmarknaderna i Sigtuna lockat besökare från när och fjärran. På julmarknaderna i Sigtuna bjuds det på klassisk torghandel med allt i från klassiskt julhantverk till olika matprodukter. Läs hela programmet här!

Fler julmarknader Sigtuna

Missa inte Steninge Slotts mysiga julmarknader varje dag under perioden 16 november-23 december.

På Skoklosters Slott bjuds på mysig julmarknad helgen 30 november-1 december.