2007-03-26 11:25Pressmeddelande

Sigtuna bjuder in 100 000 besökare till golffest

Sommarens största evenemang står Arlandastad Golf värd för. Den 16-19 augusti välkomnar kommunen Scandinavian Masters 2007 och Sigtuna stad bjuder in till After Golf-festligheter i dagarna tre med kvällsöppna butiker, mat och musik. Tidigare år har i snitt 100 000 besökare kommit för att se tävlingen. – Vi hoppas att Mastersbesökarna stannar lite längre och passar på att spela själva, säger Camilla Zedendahl, vd för Sigtuna Turism AB. Vårt stora utbud av sex kringliggande banor – allt inom 15 minuter från Mastersbanan, är imponerande. Dessutom har vi 3000 bäddar att erbjuda för dem som vill skämma bort sig lite extra. I samband med Scandinavian Masters ger Sigtunas omkringliggande golfbanor och hotell särskilda erbjudanden. Golfpaket, information om Sigtunas sju golfbanor och program för festligheterna presenteras kontinuerligt på nya hemsidan www.sigtunagolf.se Nätverkssamarbetet Sigtuna Golf samordnas av Sigtuna Turism AB. Där ingår: Arlandastad Golf, Bodaholm Golf, Kyssinge Golf, Sigtunabygdens GK, Skepptuna GK, Tjusta Golfklubb och Vassunda Golfklubb. För mer information: Camilla Zedendahl, vd Sigtuna Turism AB, mobil: 0709-906 973, e-post: camilla.zedendahl@sigtuna.se För bilder kontakta: Sofia Hiller, pressansvarig Sigtuna Turism AB, mobil: 073-640 16 20, e-post: sofia.hiller@sigtuna.se http://www.sigtunaturism.se, http://www.sigtunagolf.se


Om Destination Sigtuna

Destination Sigtunas uppdrag är att marknadsföra och utveckla besöksnäringen i Sigtuna för att locka fler besökare till destinationen och därmed stärka dess attraktionskraft. Sigtuna är Sverige fjärde största hotelldestination räknat i antalet gästnätter och destinationen omfattar Arlanda, Märsta, Rosersberg, och Sigtuna stad. Besöksnäringen i Sigtuna är en viktig basnäring och 2019 låg omsättningen på 43,6 miljarder kronor. Destination Sigtuna företräder destinationens besöksnäring och marknadsför Sigtuna som ett attraktivt besöksmål 365 dagar om året och driver utvecklingsfrågor i samverkan med kommunen och näringslivet. Bolaget bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala privata företagare. Bolaget driver bland annat Sveriges första hållbarhetsnätverk för hotell- och mötesanläggningar, ett hotellnätverk och Frukostklubben. Destination Sigtuna projektleder även evenemangen Sigtuna Litteraturfestival, Sigtuna Julmarknad och Sigtuna Möte. För mer information, besök www.destinationsigtuna.se