2008-08-13 13:47Pressmeddelande

Pressinbjudan - After Golf under SAS Masters

null

14-17 augusti står Sigtuna värd för Skandinaviens största golftävling, SAS Masters 2008. Och efter tävlingarna fortsätter festen. I dagarna tre firas Masters med After Golf i Sigtuna stad. Samtidigt bjuder golfbanorna och hotellen i Sigtuna på specialerbjudanden för alla spelsugna Mastersbesökare.

Sommarens största evenemang står Arlandastad Golf värd för. Den 14-17 augusti välkomnar kommunen SAS Masters 2008 och Sigtuna stad bjuder in till After Golf-festligheter i dagarna tre med kvällsöppna butiker mat och levande musik.

Vi vill gärna bjuda in dig till oss! I Drakegårdens trädgård serveras mat och i stan har vi guidade turer.

För press finns särskilda matbiljetter att hämta i Sigtuna Turisms pressmapp i presstältet på Arlandastad Golf, i Sigtuna Turisms tält på SAS Masters. Biljetter kan även fås på Sigtuna Turistbyrå.

I samband med tävlingarna ger Sigtunas sju övriga golfbanor och flera hotell särskilda erbjudanden. Information och program för festligheterna presenteras kontinuerligt på hemsidan www.sigtunagolf.se.

Nätverkssamarbetet Sigtuna Golf samordnas av Sigtuna Turism AB. Där ingår: Arlandastad Golf, Bodaholm Golf, Kyssinge Golf, Sigtunabygdens GK, Skepptuna GK, Tjusta Golfklubb och International GC.

För mer info:

Camilla Zedendahl, vd Sigtuna Turism AB, mobil 0709-906973,

e-post: camilla.zedendahl@sigtunaturism.se

Sofia af Geijerstam pressansvarig Sigtuna Turism AB, mobil 0735 - 93 55 68

e-post: sofia.geijerstam@sigtunaturism.se


Om Destination Sigtuna

Destination Sigtunas uppdrag är att marknadsföra och utveckla besöksnäringen i Sigtuna för att locka fler besökare till destinationen och därmed stärka dess attraktionskraft. Sigtuna är Sverige fjärde största hotelldestination räknat i antalet gästnätter och destinationen omfattar Arlanda, Märsta, Rosersberg, och Sigtuna stad. Besöksnäringen i Sigtuna är en viktig basnäring och 2019 låg omsättningen på 43,6 miljarder kronor. Destination Sigtuna företräder destinationens besöksnäring och marknadsför Sigtuna som ett attraktivt besöksmål 365 dagar om året och driver utvecklingsfrågor i samverkan med kommunen och näringslivet. Bolaget bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala privata företagare. Bolaget driver bland annat Sveriges första hållbarhetsnätverk för hotell- och mötesanläggningar, ett hotellnätverk och Frukostklubben. Destination Sigtuna projektleder även evenemangen Sigtuna Litteraturfestival, Sigtuna Julmarknad och Sigtuna Möte. För mer information, besök www.destinationsigtuna.se