2019-04-24 16:55Pressmeddelande

Premiär för ny trädgårdsmässa i Sigtuna

Den 3-5 maj är det premiär för trädgårdsmässan, Trädgård och Uterum, i Steninge Slottsby i Sigtuna. Den välbesökta utomhusträdgårdsmässan, med ursprung i Tällberg i Dalarna, har med tiden även etablerat sig i Ängelholm och Motala. Premiären i Steninge Slottsby beräknas locka över 10.000 besökare.

-Det ligger stor omsorg bakom varje plats där vi valt att etablera Trädgård och Uterum eftersom det unika med mässan är att vi utgår ifrån platsens utomhusmiljö och omgivning. När vi fick tips om Steninge Slottsby och var där och tittade sa det bara klick. Platsen är helt perfekt med slottet, trädgården och den nyrenoverade Stenladan med sina butiker och restauranger, säger Peter Isaksson, arrangör av Trädgård och Uterum.

Besökarna till Trädgård och Uterum kommer, förutom inspirerande föreläsningar, blomsterinstallationer och försäljning av växter och blommor, kunna njuta av Linda Schiléns unika tavlor anpassade för utomhusbruk. Konstutställningen turnerar på alla Trädgård och Uterums mässor under våren 2019. Mer information om mässan finns här: http://www.tradgardochuterum.se/

Sigtuna har en lång historia och tradition av att arrangera och agera mötesplats för stora evenemang och möten. De mest väletablerade och välbesökta evenemangen är Sigtuna Möte som drar 68.000 besökare och Sigtuna Julmarknad som under sina 4 söndagar lockar över 160.000 besökare. Andra välkända och återkommande evenemang är Sigtunarännet och Sigtuna Litterturfestival som attraherar såväl nationell som internationell publik. Utöver dessa finns en rad andra arrangemang som spänner ifrån hästauktioner till vintagemarknader och swimrun.

-Vi märker att Sigtuna blir mer och mer av en evenemangsdestination vilket vi är glada och stolta över. Vår geografiska placering, mittemellan Stockholm och Uppsala och närheten till Arlanda, i kombination med vår långa erfarenhet och tradition av att agera mötesplats för stora evenemang, gör oss till en stark kandidat för många olika typer av arrangemang, säger Anna Lakmaker, tf vd, Destination Sigtuna..

För mer information om Destination Sigtuna, vänligen kontakta,

Anna Lakmaker, tf vd