2016-11-25 14:30Pressmeddelande

Eva Camél Fuglseth ny vd för Destination Sigtuna

null

Rekryteringen av vd-tjänsten för Destination Sigtuna AB är nu klar. Tjänsten lockade många kvalificerade sökande och valet föll på Eva Camél Fuglseth som även tjänstgjort som vice vd för bolaget under hösten.

- Valet föll på Eva Camél Fuglseth eftersom hon med sitt starka driv, sin stora sociala förmåga och breda erfarenhet från besöksnäringen gör att hon är den absolut bästa kandidaten av de femtiotalet starka personer som sökte jobbet . Nu fortsätter arbetet med att utveckla Sigtuna och Arlandas starka attraktionskraft där hållbarhet och samarbete är viktiga komponenter, säger Björn Jonzon, styrelseordförande i Destination Sigtuna AB.

Eva Camél Fuglseth tillträder vd-tjänsten den 1 januari och är redan nu på plats som vice vd. Eva har tidigare arbetat på Visit Stockholm med internationell marknadsföring av Stockholm som kongress- och evenemangsstad och senast som chef för affärsområdet Privatresor och Turistservice. Hon har även haft ledande befattningar inom hotellbranschen och kongressbranschen via Congrex Sweden AB.

Fakta Destination Sigtuna:

Sigtuna är Sveriges fjärde största hotelldestination med 857 000 övernattningar 2015. Destination Sigtuna AB bildades 1992 och ägs till 46 procent av Sigtuna kommun och till 54 procent av lokala privata företagare. År 2015 omsatte besöksnäringen i Sigtuna kommun cirka 40,1 miljarder kronor, inklusive flygverksamheten på Stockholm Arlanda Airport.

För mer information, kontakta:

Björn Jonzon, styrelseordförande Destination Sigtuna AB, mobil: 070-551 16 23, e-post: bjorn.jonzon@storabrannbo.se

Eva Camél Fuglseth, vd, Destination Sigtuna AB, mobil: 073-910 92 90, e-post: eva.camel@destinationsigtuna.se


Om Destination Sigtuna

Destination Sigtunas uppdrag är att marknadsföra och utveckla besöksnäringen i Sigtuna för att locka fler besökare till destinationen och därmed stärka dess attraktionskraft. Sigtuna är Sverige fjärde största hotelldestination räknat i antalet gästnätter och destinationen omfattar Arlanda, Märsta, Rosersberg, och Sigtuna stad. Besöksnäringen i Sigtuna är en viktig basnäring och 2019 låg omsättningen på 43,6 miljarder kronor. Destination Sigtuna företräder destinationens besöksnäring och marknadsför Sigtuna som ett attraktivt besöksmål 365 dagar om året och driver utvecklingsfrågor i samverkan med kommunen och näringslivet. Bolaget bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala privata företagare. Bolaget driver bland annat Sveriges första hållbarhetsnätverk för hotell- och mötesanläggningar, ett hotellnätverk och Frukostklubben. Destination Sigtuna projektleder även evenemangen Sigtuna Litteraturfestival, Sigtuna Julmarknad och Sigtuna Möte. För mer information, besök www.destinationsigtuna.se