Destination Sigtuna AB förstärker nu sin
organisation med ytterligare två medarbetare, Anna Forster som ny
marknadsförare och projektledare, samt Ewa Jangbratt som ny projektledare.
Destination Sigtuna AB har fått ett breddat uppdrag. Bolaget, som arbetar för att utveckla destinationen och stärka Sigtunas attraktionskraft i relation till besökare, arbetar nu även för att locka nya invånare.
Satsningen ”Bo i Sigtuna” kommer att drivas av Anna Forster som tidigare har arbetat med kunder som Childhood Foundation, Cancerfondens Rosa bandetkampanj och SAS. Anna Forster kommer även att ingå i bolagets marknadsgrupp och ha fokus på att utveckla varumärket Sigtuna.
Ewa Jangbratt kommer senast som projektledare från IT-branschen, och blir i första hand ansvarig för samarbetspartners och projektet ”Gröna Möten”, där Destination Sigtuna AB affärsutvecklar hotellnätverkets samarbete för en hållbar destination.
- Det känns fantastiskt roligt att vi växer. Det ger oss möjlighet att ytterligare stärka vår position. Nu vill vi att Sigtuna ska ligga kvar på TripAdvisors topp-tio lista över Sveriges mest populära resmål, säger Camilla Zedendahl, vd för Destination Sigtuna.
För mer information kontakta:
Camilla Zedendahl, VD Destination Sigtuna AB, mobil: 070-990 69 73, E-post: camilla.zedendahl@destinationsigtuna.se
Sofia Hiller , Destination Sigtuna AB, mobil 073-640 16 20, E-post: sofia.hiller@destinationsigtuna.se
Destination Sigtunas uppdrag är att marknadsföra och utveckla besöksnäringen i Sigtuna för att locka fler besökare till destinationen och därmed stärka dess attraktionskraft. Sigtuna är Sverige fjärde största hotelldestination räknat i antalet gästnätter och destinationen omfattar Arlanda, Märsta, Rosersberg, och Sigtuna stad. Besöksnäringen i Sigtuna är en viktig basnäring och 2019 låg omsättningen på 43,6 miljarder kronor. Destination Sigtuna företräder destinationens besöksnäring och marknadsför Sigtuna som ett attraktivt besöksmål 365 dagar om året och driver utvecklingsfrågor i samverkan med kommunen och näringslivet. Bolaget bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala privata företagare. Bolaget driver bland annat Sveriges första hållbarhetsnätverk för hotell- och mötesanläggningar, ett hotellnätverk och Frukostklubben. Destination Sigtuna projektleder även evenemangen Sigtuna Litteraturfestival, Sigtuna Julmarknad och Sigtuna Möte. För mer information, besök www.destinationsigtuna.se