2013-09-04 16:50Nyheter

Stora Energidagen på Nybygget lördag 7 september

Den 7 september anordnar Nybygget tillsammans med bland andra Telge Energi Stora Energidagen. Föreläsningar och aktiviteter kommer att påvisa att solen tar marknadsandelar i jakten på ren el. Med Stora Energidagen tar det permanenta visningshusområdet ytterligare ett steg och skapar en inspirerande mötesplats där viktiga frågor som framtidens energi diskuteras.

Stora Energidagen bjuder besökare på kunskap. Tanken är att intresserade oavsett om man ska bygga nytt, bygga om eller redan har byggt sitt drömboende ska kunna inhämta information och lära sig om solenergi och se att det idag är ett alternativ till andra energikällor.

- ”Att vi på Nybygget anordnar den här dagen beror på att vi av erfarenhet vet att våra besökare vill hitta energismarta lösningar och miljövänligare sätt att värma, kyla, belysa och leva i sina hem. Därför kommer representanter från Telge Energi att tydliggöra hur en vanlig villa kan försörjas med hjälp av solen”, säger Camilla Yngfalk, Platschef på Nybygget.

Samtidigt kommer andra aktörer att finnas på plats för att visa upp energismarta lösningar för hemmet. En expertpanel finns på plats för att svara på dina frågor om allt inom bygg och boende och alla barn som ritar en sol får en glasscheck. Även dina egna energidepåer kan få sig en påfyllnad till hösten med smarta tips ifrån SATS.