2014-07-29 10:00Nyheter

Bokbåtar från Stockholm och Uppsala till Sigtuna Litteraturfestival

null

Under Sigtuna Litteraturfestival den 23-24 augusti, går bokbåtar både från Stockholm och Uppsala till Sigtuna.  

Stockholm-Sigtuna-Stockholm

Båten avgår båda dagarna kl.10.00 från Stadshusbron i Stockholm och ankommer kl.12.10 till Sigtuna. Avgång tillbaka till Stockholm kl.16.15 med ankomst kl.18.25. Paketpris för båtresa inklusive endagsentré till Sigtuna Litteraturfestival: 

Enkel: 350 kr och T o R: 450 kr. Biljetter köper du ombord direkt på båt. Mer information på: stromma.se 

Stockholm-Sigtuna-Stockholm, exklusivt erbjudande för alla med DN-kort. 

Paketpris båtresa inklusive endagsentré till Sigtuna Litteraturfestival, ett nummer av Vi Läser

Enkel: 310 kr  T o R: 400 kr. Bokning av biljetter kan göras här.


Uppsala-Sigtuna-Uppsala

M/S Sjösaga avgår båda dagarna kl.09.00 från Uppsala och ankommer kl.11.00 till Sigtuna. Avgång tillbaka till Uppsala kl.17.15 med ankomst kl.19.15.

Pris vuxen: 445 kr inkl 1-dagsbiljett
Pris barn/ungdom 7-19 år: 222 kr 

 

Uppsala-Sigtuna-Uppsala, exklusivt erbjudande för alla med UNT-kort
Har du UNT-kort kan du boka båtresa från Uppsala till Sigtuna och tillbaka till ett rabatterat pris. I priset ingår båtresa med Rederi Mälarstadens M/S Sjösaga och en endagsbiljett till Sigtuna Litteraturfestival. 
 
Pris båtresa tur och retur inkl 1-dagsbiljett: 310 kr, värde (445 kr). För mer info om båten, besök Rederi Mälarstadens sajt här.

Om man vill kan man åka ut på lördagen, boka en övernattning och ta båten tillbaka på söndagen. 


Om Destination Sigtuna

Destination Sigtunas uppdrag är att marknadsföra och utveckla besöksnäringen i Sigtuna för att locka fler besökare till destinationen och därmed stärka dess attraktionskraft. Sigtuna är Sverige fjärde största hotelldestination räknat i antalet gästnätter och destinationen omfattar Arlanda, Märsta, Rosersberg, och Sigtuna stad. Besöksnäringen i Sigtuna är en viktig basnäring och 2019 låg omsättningen på 43,6 miljarder kronor. Destination Sigtuna företräder destinationens besöksnäring och marknadsför Sigtuna som ett attraktivt besöksmål 365 dagar om året och driver utvecklingsfrågor i samverkan med kommunen och näringslivet. Bolaget bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala privata företagare. Bolaget driver bland annat Sveriges första hållbarhetsnätverk för hotell- och mötesanläggningar, ett hotellnätverk och Frukostklubben. Destination Sigtuna projektleder även evenemangen Sigtuna Litteraturfestival, Sigtuna Julmarknad och Sigtuna Möte. För mer information, besök www.destinationsigtuna.se